Eğitim Sistemimiz

Özel Suadiye Anaokulları

Eğitim

Her çocuk parmak izi gibidir, farklı ve özeldir. Bu bilgiden hareketle,  okulumuzdaki tüm çocukların, bireysel gelişim analizini çıkarır, ilgi, yetenek ve yatkınlıklarını sınıf ortamında  bir zenginlik olarak tanımlarız. Hedefimiz, her yönden sağlıklı, farkındalığı yüksek, değişime açık, iletişim becerileri kuvvetli, karşılaştığı problemlere çözüm üretebilen , yaratıcı, kendine güvenen, mutlu bireyler yetiştirmektir.

 

Bu amaçla, Milli Eğitim Bakanlığı amaç ve kazanımları temel alınarak, özgün bir program oluşturulmuştur. Eğitim programımız, çocuğun kendisini merkeze alan ve çevresiyle etkileşiminin öğrenmede önemli yere sahip olduğunu düşünen Monressori yaklaşımı, öğrenmede oyunu ve çocuğun doğal yaratıcılığını temel alan Waldorf yaklaşımı, hayata hazırlanmada bilginin tek başına yeterli olmadığını , kavram, tutum ve becerilerin de çok önemli olduğunu temel alan uluslar arası ilk yıllar programı ( PYP ) gibi birçok eğitim yaklaşımının üstün yönleri  ile eklektik bir yapıya kavuşmuştur.

Planlarımız

a8046c7d-1313-45e7-afbf-1943752bc666

DOĞAL- SAĞLIKLI OKUL:  Doğal- sağlıklı okul kapsamında, okulumuzun tüm eğitim materyalleri ahşap ve çocuk dostu ürünlerden oluşmaktadır. Öğrencilerimiz  için birinci önceliğimiz güvenlik, sağlık ve hijyendir. Okul içinde kullanılan tüm hijyen malzemeleri , çocuk sağlığına uygun, Sağlık Bakanlığı ve Tarım Bakanlığı onaylı ürünlerdir. Gıda ürünü olarak tercih ettiğimiz tüm  markalar, kalitesiyle güven veren markalardır. Okulumuzda yapay, işlenmiş ve paketlenmiş hiçbir ürün kullanılmamaktadır. Tüm kahvaltı ve yemekler, okulumuzun mutfağında hazırlanmaktadır.

KLİNİK PSİKOLOG İLE  ÖĞRENCİ VE VELİ REHBERLİĞİ: Okula ilk adımdan itibaren, veli görüşmeleri, öğrenci gözlemleri  ve standardize edilmiş çalışmalar yoluyla öğrencilerimizin bireysel gelişim haritasını çıkarırız. Okul rehberlik çalışmalarımız öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına odaklanır. Uzman psikoloğumuzun sınıf gözlemleri , bireysel öğrenci  çalışmaları ve veli görüşmeleri çalışmaların ana başlıklarıdır.

OKUMA- YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI: Alanında uzman sınıf öğretmenlerimizin yürüttüğü çalışmalar , el- göz koordinasyonu, görsel ve işitsel dikkat , dikkati sürdürme, ses ve sembol ilişkisi , sayı ve sembol ilişkisi, sözcük dağarcığının geliştirilmesi, çizgi çalışmaları  gibi alt yapı çalışmalarından oluşur.

MATEMATİK: Çocuk oyunla öğrenir bilgisiyle, matematiğin temeli olan problem çözme, rakamlar, işlemler, renkler, şekiller, yönler, zaman, simetri, kesirler, para, grafik ve tahmin gibi kavramlar, drama, hikayeler, görsel- işitsel uyaranlar gibi birçok uygulama ve etkinlikle bütünleştirilerek , eğlenceli bir şekilde ele alınır.